Nocaut
Bodies in constant motion and gleaming with sweat – a film that makes boxing a highly cinematic art. In their panorama of the Cuban sport of boxing, Stefano Knuchel and Ivan Nurchis meet masseurs, trainers and idols of both the past and the future. The regime takes a great interest in their triumphs. These boxers talk about their hopes and dreams as well as their failures. There is one paradox: that boxing could have become a Cuban national sport when the Individual counts for little in Socialist ideology. But what importance can such a nicety have in the face of an enduring passion?