Naître Svetlana Staline
In 1967, in the middle of the Cold War, Joseph Stalin's only daughter goes to the American embassy in New Delhi and asks for asylum. Svetlana leaves behind her country and her two children. Hunted by the press, the KGB, and many admirers, the woman, nicknamed the Kremlin princess, will never cease to flee. From the summit of the Soviet empire to the solitude and poverty of her last years in a Wisconsin home, Gabriel Tejedor traces the destiny of a resolutely free woman, at the very heart of the century and its geopolitical challenges.