Mussolini Churchill e cartoline
Not many people know that the dramatic and historical pictures of Mussolini's hung body in 1945 were taken by a Swiss photographer called Christian Schiefer. Born in 1896, Schiefer was a photographer his entire life until the age of 102 when he died. Passionate about Switzerland, he never reported from exotic locations, focusing mainly on Swiss cultural life. Dignitaries and filmstars alike have all been beautifully captured by Schiefer's lens, including statesman Winston Churchill and filmstars such Romy Schneider and Alain Delon. Hermann's film gives due homage to a man whose work is a fascinating record of 20th Century history.