Mother of Fascia
The feature documentary focused on the life and legacy of Dr. Ida P. Rolf. The movie accompanies Dr. Rolf throughout her life, chronicling her extraordinary journey and highlighting her personal experiences, passions, and the many challenges she faced. The documentary intricately traces the origins of her revolutionary philosophy on life, encapsulated in her groundbreaking methodology known as Structural Integration and highlights her pioneering role in recognizing the critical importance of fascia in the human body.