Monte Amiata
Monte Amiata is a residential complex in the Gallaratese district of Milan, designed by architects Carlo Aymonino and Aldo Rossi in the late 1960s. It was created with the idea to represent a parallel microcosm, a kind of a futuristic alternative city. The inhabitants called it the Red Dinosaur, in reference both to the reddish colour of the buildings and the oddity of their shape.