Moana
The history of Moana Pozzi: the most famous Italian porn star of all time. A woman of great class and unquestionable intelligence. She became not only an erotic icon but also a woman to be admired for her courage and freedom from intellectual and moral prejudice. Between the 1980s and 1990s, she fought hypocrisy, bringing pornography into Italian homes with her extreme personality and intelligence, ambition and humanity. She legitimized a taboo genre to the point of transcending it, transforming herself into a social phenomenon and later a myth. Moana died on 15 September 1994.