Misty – The Erroll Garner Story
The brilliant self-taught pianist Erroll Garner left his mark on jazz forever. His song Misty, which he allegedly composed between two concerts on an aeroplane, immediately became one of the great jazz standards and is still one of the most covered ballads in the world today. Who was the man behind the ever-friendly smile from the ghettos of Pittsburgh, whose talent brought him to the biggest international stages?
“Ladies and gentlemen, the man for whom the piano was invented: Mr Erroll Garner!”