Maurus, Nadia, Flurina
Every year at the end of summer, scores of adolescents move from the remote valleys in the Grison Alps to the city of Chur. At the age of fifteen they leave their homes and families to attend the cantonal secondary school. They come from all areas of the canton; many from Raeto-Romance or Italian-speaking valleys. Every Sunday evening they undertake a journey of several hours back to the German-speaking city of Chur, where they reside in the student dormitory during the school week.