Marquise
When Marquise du Parc, a dancer from the provinces, marries an actor in Moliere's theatrical company and accompanies him to Paris, her gracious ways make a considerable impression on Louis XIV and his court. She is asked to create the title role of Andromaque, written by Racine with her in mind.