Marco Tempest Zauberer
At the age of only 7 years, Marco Tempest knows what he wants to be: a magician. He works continuously towards this goal. At 12 he stars in a children’s circus, at 18 he wins the world cup of magic in New York. The film shows an artist constantly on the move. From the Swiss Mountains to Dubai, from Brazil to Korea he enchants his audience. He walks over water, transforms humans into Tom Thumbs or turns his iPhone into an X-ray device. Marco talks about his background, his work, his motivation, his philosophy. The “self-taught child” shows us how to cope with life, by turning a new page with curiosity and without fear.