Marabout
During each one of theses acts, some of which recall filmed performance (Bruce Naumann, Vito Acconci, Paul McCarthy), descriptions of what we have just seen appear on the screen: "Wash your hands with the magic liquid", "Roll some dirt into small earth balls", "Rest an onion on your stomach"... These instructions were dictated to the artist by a Muslim holy man "in order to help him create a new work". Here, Cilins does away with limits; between the madness of obsessive compulsive disorders, the documentation of performances and mysticism, taking us on a fitful journey into the solitude of his nights within the confines of his flat.