Lydia – Aufzeichnungen aus dem Irrenhaus
She was a prisoner in the corset of social constraints and conventions – and at the same time she fought for a self-determined life as a woman – Lydia Welti-Escher, the daughter of politician and business leader Alfred Escher. Due to an extramarital liaison, the Swiss authorities had her committed to a psychiatric ward. The film is based on the transcript of the conversations that two doctors had with Lydia Welti-Escher in the psychiatric clinic in Rome in January 1890.