Lumumba, la mort du prophète
In 1962, a Haitian child joined his parents, working in Congo, formerly Belgian, newly independent. Two years earlier, Patrice Lumumba, a mythical figure of Congolese independence, was killed in Katanga. From a photograph found by his mother where the Congolese leader appears, the child, turned filmmaker, realizes thirty years later, a very personal and sensitive film where biography and history, testimonies and archives constitute the frame of a reflection around the figure of Lumumba, his political assassination, the media and the memory.