Lichtspieler – Wie Lavanchy-Clarke die Schweiz ins Kino holte
Fifty reels of the earliest films showing Switzerland are discovered in a French film archive. They were shot around 1900 by the dazzling media pioneer, advertising tycoon and philanthropist François-Henri Lavanchy-Clarke. His story tells how moving pictures energized Switzerland and created a precursor of the cinema. And yet it also shows the waning of the Belle Époque, torn between belief in progress and decadence.