Les monts s'embrasent
Two brothers relive their past as miners, through a film that tries to fathom the essence of a chemical element which continues to conceal many mysteries. The town of Bondons, in Lozère, has suffered major changes of its landscape in favor of the mining of several thousand of tons of uranium shale.