Les lettres de Stalingrad
An illustration of letters written by German soldiers to their families from Stalingrad, on the eve of defeat. Censors at headquarters found them too pessimistic and they were never distributed. Some of them, found after the war, were published. Here, the images are taken from films from both German and Russian film archives as well as photos from Signal (the German propaganda magazine distributed in occupied countries).