Les Indiens sont encore loin
A young girl, Jenny Kern, a seventeen year old student, is found dead in the snow. The film retraces, day after day, the last week of her life without explaining how the brutal end could have come about and without naming the person responsible. Light and shade, words and silence are used to depict the emotional climate of adolescence, and the constrained living conditions and social and mental environment that made this death both possible and unforeseeable are vividly portrayed.