Les héritiers de la Comtesse
Every year since 1948 the Swiss Institute in Rome has hosted six artists and researchers who benefit from an ideal environment in which to develop their cultural competence and enhance their career under the aegis of the Swiss government. A privileged site for the training of an elite or holiday camp at the public expense? This is what Donatella Bernardi sets out to discover, on the occasion of the Institute’s 60th anniversary, through interviews with several of those present for the event and have made the Institute what it is.