Le monde à l'envers
As a child Anne witnesses the public execution of a cockerel, which is supposed to have laid an egg. Sixteen years later, in the same village square, somewhere in Brittany during the 18th century, she experiences personal humiliation. Her husband-to-be, Yann, fails to turn up to the wedding and is nowhere to be found. Desperate, Anne leaves the village wearing Yann's clothes. Dressed as a ship's boy she discovers the masculine seaman's world and a sexuality which is foreign to her. She lives under the constant threat of being unmasked and sentenced to death. In the meantime, Yann has turned up again and learns of her embarkation. He makes his way to Marseilles on foot to find his love again and save her.