Labyrinth-Projektionen
The film’s leitmotif is the labyrinthine structure that combines basic indicia familiar to the human being, for example, horizontal and vertical, as well as the triangle, square and circle. “Labyrinth-Projektionen” traces these signs and signals in everyday life, in the urban environment and in the human body. While this unaccustomed focus and ever-changing image detail may seem somewhat confusing, it provides an ironic and new view of our familiar world. The film simulates a walk through the labyrinth, thereby bringing an age-old sign for humans back to the present.