La Trilogie des Martyrs
From Switzerland to America via Amsterdam, the film delves into the fabric of stories and their transmission. It starts with the story of Felix Manz, the first martyr of the reformation, born in Zurich 500 years ago. The story of the “Martyrs Mirror” follows, a book published in Amsterdam, which relates the tales of the martyrs of this era. Lastly, there is the story of the two Hans Haslibachers: the martyr of Sumiswald whose exploits continue to be sung by the Amish in America and his current descendent, glorified… in spite of himself.