La Ribot distinguida
For the past 10 years, the flame haired artist La Ribot has toured the world with performances that straddle the world of dance, visual arts and performance. La Ribot’s humorous and provocative performances make use of the body’s endless expressive possibilities – political, neutral, minimalist, simple, complex, sexual. In between performances at the Tate Modern in London, La Ribot talks candidly about her working methods and of her passion for dance and art. Peter’s film captures La Ribot’s highly individualistic personality and is an intimate portrait of one of the most vibrant and important artists of recent years.