La petite boiteuse
A testimony which goes straight to the heart. The director and his sister question their grandmother on a difficult memory: 38 years earlier, she shot her lover. The man died, she turned the weapon against herself, and a policeman disarmed her. She was condemned for passionate crime to 12 years of prison. Five years later, she was released from her “pension”, as she called it.