La fin da la val l’è mia la fin dal mund
At the back of Val Rovana, Ticino, are two small villages: Campo Vallemaggia and Cimalmotto. Three hundred years ago there were a thousand people living here, today there are just fifty. The protagonists are three farmers, a local and two German-speaking Swiss, who run three different types of mountain farming, as well as a descendant of the Pedrazzini family. Thanks to them, this remote area at the end of the valley remains inhabited all year round.