La disparition des Aïtus
A poetic essay about Tuvalu, a micro-state in the South Pacific that is threatened by rising sea levels. An analogy between the vanishing of the country itself and of its inhabitants’ imaginaries. A metaphoric fable about the electrical modernization of the country. And scientific information about waves and stories.