L'ombrello di Beatocello
Since 1996 the film director has been following the story of doctor and cellist Beat Richner and his children’s hospitals in Cambodia. In portraying this Swiss man, aged 64, the film returns to the origins of his inspiration, which were already present in his cabaret character “Beatocello” in the 1970s when he was living in Zurich. A film about a life and an extraordinary voyage of 40 years, this documentary reveals a utopian artist who realized his visions by becoming a builder of hospitals in the land of the Khmer.