L'île sans rivages
An old man tells us the stories of his first trips at sea on huge cargo boats during the war, while today a young naval officer prepares to embark on a brand new Swiss ship in Vietnam. Swiss boats navigating the seas, is it possible? The documentary takes us on a journey to better understand the mentality of a small “island-country” and the great imagination required by its everlasting quest for sufficiency.