L'héritier
Vico, a young African, inherits an alpine pasture in Gruyère. He comes to Switzerland with the firm intention of selling the land. Amused to discover the local black market in cheese, he manages to defeat the plans of a local bigwig who is too sure of his white man’s superiority, does his best to become an “armailli” (Gruyère-style dairy farmer) and saves the village from disaster. Filmed on location in the home of the world-famous cheese, this modern fable takes us behind the scenes of a Swiss village whose well-oiled mechanism is so easily thrown out of kilter by a tiny “grain of sand” from Africa. A humorous and offbeat look at a clash between two cultures that reveals Switzerland in a new and unexpected light.