Karim Patwa
Karim is sure to be of extraterrestrial origin, an idea his mother dismisses as mere fantasy. Instead, and as a sign of his family’s earthly origin, she assertively hands him a bottle of lemonade named “Vimto” – a brand the Patwa family themselves had been brewing during the fifties. All of a sudden, when Karim tries the lemonade, hiccups make him shrink to the size of a needle head. In a state of confusion, he gets into the huge lemonade bottle, seeking refuge from the new colossal dangers outside. But the bottle turns out to be an amazing spaceship abducting him into Patwa Galaxy where his relatives get in touch with him. Patwa is accompanied by a robot, Altair, his alter ego, who is meant to stand by him during his dangerous journey. But before Karim may get to know the secret curry recipes of his ancestors or the real history of Vimto lemonade, he has to stand many dangerous adventures. Karim’s search for his origin becomes an odyssey through Patwa Galaxy.