Isole D'Istanti
Longyearbyen, on the island of Spitzbergen in the Svalbard archipelago, is the northernmost inhabited place in Europe, while the southernmost one is La Restinga on the island of El Hierro, the smallest of the seven Canary islands. Two distant islands, on opposite sides, which are the opposite of everything but can be the same thing. They are the places where apparently nothing happens that requires more personality. This is a journey in search of the essence of Europe seen from its extreme borders. Inside landscapes slipped into the people who live them. There must be a place where what you have been and what you want to be in dialogue with each other.