Inertie
Laurent is worried about his wife Léonce, who has been weakening for some time for no apparent reason. Laurent takes his wife to the Chuv hospital. Léonce remains two months in the care intensifies before succumbing. Four months later, it is the turn of Adriel, Laurent's only son, to find himself in the same unit, with the same doctors. A few days later, Adriel dies. Following the inconsistencies and contradictions on Léonce's death, Laurent asks for his wife's medical file. The Chuv refuses. In search of the truth, Laurent launches his own investigation, involving a lawyer and a prosecutor. But the great revelation that presents itself and leads Laurent to lead the battle is faith...