“Increschantüm” is the Romansch word for homesickness, as well as for longing. “Ils Fränzlis da Tschlin” is the name of a group that plays folk music from the Engadine. The name refers to Franz Josef Waser, a legendary blind fiddler who is remembered for the “Fränzlimusik” he created with members of his family in the second half of the 19th century, and who was credited with having perfect pitch. It is said that the people of the Engadine all have one thing in common: even while still in their native land they suffer from homesickness. A film about the music of the “Fränzlis”, about its spirit, the people who perform it, their culture, their history, and the way they are torn between tradition and progress. A film about the Engadine region, about the love and longing which it inspires, and above all about homesickness.