In nomine matris
A woman unveils: the loss of her daughter, the discovery of an ancient cave nestled in between the lake and the mountains, the transformation of the rocky lair in a house, the unexpected death of her mother… Half documentary and half scripted storytelling, the real life of a worksite becomes a laboratory for inner metamorphosis, a path toward the taming of the maternal, a parable on the learning of a better quality of love.