Hôtel Abyssinie
A chronicle told by elderly Italians whose destinies were decided by the fact that they were shipped out to Abyssinia (Ethiopia) during the war of colonisation waged by Italy's fascist regime. Despite the Duce's defeat, they stayed on. Their stories, particularly that of Amedeo V, help us to understand the reasons for their strange choice of exile in this amazing African land.