GILDA BRASILEIRO – contra o esquecimento
Gilda Brasileiro discovers documents about an illegal slave-trading point in the Brazilian rainforest. Whereas none of the locals want to remember the past, the daughter of a Jewish woman and Afro-Brazilian man finds it unacceptable. A strong woman goes out in search of the largest coffee-growing region in the 19th century. Photos of enslaved men, women and children on plantations provide a disconcerting understanding of a distant time.