The internationally renowned artists Gottfried Honegger (1917) and Kurt Sigrist (1943) are close friends of mine. I have known both of them personally for a long time. Their personalities differ tremendously, and yet there is something that unites both of them with me: their expression of imagery – the language of the image. I am interested in how they counterpose our time with their art. With Gottfried Honegger, the last representative of the ”Zurich Concrete”, the film focuses on creative seeing and geometry. The artist Kurt Sigrist, whose genre is “object sculpture”, pushes boundaries.