Follow the Water
Winter 2021, Atacama Desert, Chile. Around one of the largest lithium mines in the world, several protagonists tell of their attachment to this territory. The commitment of an indigenous woman for water rights, the doubts of scientists exploring the desert as an analogue to Mars, the belief of industrialists, the ghosts of colonisation and the stories of new explorers collide.