Flavio Paolucci. Da Guelmim a Biasca
In 2022, an exhibition on the Swiss painter-sculptor Flavio Paolucci was planned in a German museum. The museum had reserved a white wall on which the artist was to create a work. Everything was ready, but the pandemic prevented the 88-year-old artist from travelling. So Flavio Paolucci had the idea of creating this mural in his studio and then destroying it. This ephemeral artistic gesture stimulated the director to make this portrait.