Ferdinand Hodler – Das Herz ist mein Auge
Bütler’s film is the first documentary to tell the story of the great artist Ferdinand Hodler, a huge national figure in Swiss art history. Born in 19th Century Bern, Hodler was an orphan whose painting of Wilhelm Tell has become an iconic piece of Swiss art. Prominent contributors such as writer Peter Bichsel and artist Rudolf Schindler comment on what makes Hodler’s pictures so iconic. Enlightening, moving and far removed from any clichés, the film explains the great themes of Hodler’s work – man, nature, love and death – and takes a fascinating journey into an artistic and very contemporary world.