Endsieg – Everything Changes In One Shot
The last days of World War II. We find ourselves in a solitary Nazi-outpost hidden in the middle of the Alps. The German commander orders a young soldier to be shot by a platoon. Finding himself in a hopeless position with certain death awaiting him the soldier cries out to the platoon to stop the madness of war. The platoon hesitates and so the commander has to take the blood on his own hands. All of a sudden an American jeep with two GI's arrives in the outpost. We find out that the war is over. What started out as a montage of facts becomes a one-take revealing the true horror of war.