Ella Maillart – Double Journey
Summer 1939: Ella Maillart and Annemarie Schwarzenbach leave Europe for Asia. Ella hopes to make a film, and help Annemarie get off drugs. In Kabul she realizes she’s lost all certainties. Alone she travels in British India while war ravages Europe. Her texts, film footage and photographs tell the story of a journey, a film, a year, a woman.