Ekko Arktik
Two classes of teenagers venture out for a week-long expedition to the Arctic, on the Svalbard archipelago. Supervised by Samuel Duc, a teacher and former Arctic guide, the young people will learn about the climate issues of the 21st century through concrete activities. In contact with a predominantly natural environment, but also with the local inhabitants and industrialists, they learn to situate themselves as responsible humans in relation to their environment.