Ein Orchester stirbt
This documentary portrays the moving story of the conductor Gunhard Mattes in whose life music and fate are closely connected. Music lead this young man from simple background to donors and patrons who made decisive impressions on his life. But music also drove him to the Ukraine where he invested all his belongings and donors cash into an orchestral project with a view to offering young musicians a brighter future.