The feature documentary is an intimate memorial paying tribute to the man, thinker, writer and painter Friedrich Dürrenmatt. The focus is on the hitherto unknown love story between Friedrich Dürrenmatt and his wife Lotti Dürrenmatt-Geissler, a close relationship that lasted for forty years. After Lotti’s death in 1983, Dürrenmatt suffered from a profound crisis, which he overcame with a new, great love. His sister Verena Dürrenmatt, together with his children Peter Dürrenmatt and Ruth Dürrenmatt, share the exclusive story of their brother and father for the first time.