Dialogue d'ombres
This film closes the circle. The years 1954–2013 are displayed as representing a film produced in collaboration with Danièle Huillet. The two had met in Paris in 1954, around the year they came across the text by Georges Bernanos, to whom Straub has now dedicated a film. A man and a woman engaged in a dialogue, talking about their love, as if talking across an abyss. Then, in the last take, the two of them close together, motionless for a long time.