Der Tulpenbaum
The film depicts the everyday life of a fascinating ninety-two-year-old woman from Thalwil, Henriette Hardmeier, and shows that growing old does not inevitably lead to dependency and isolation. The film is encouraging and stimulates thought about ageing in our present-day society. Henriette has spent almost all of her 92 years in Thalwil. Today, she lives in a home for the elderly, but nothing seems to hinder her from pursuing her many interests and remaining involved in life and the world. In the film, we learn a thing or two about life during the last century, about the war years, the technological revolution, as well as the worries and hardships of earlier times. The longer we watch and listen, however, the clearer it becomes that the film is telling us less about the past than about us, the viewers.