Interviewer: “What amazes you most about life?” Nabokov: “ … the marvel of consciousness – that sudden window swinging open on a sunlit landscape amidst the night of non-being.” A documentary about Vladimir Nabokov and his conception of time and perception, developed with the support of his son Dmitri Nabokov.