Der Hauch des kleinen Gottes
My mentor and teacher is the Muscovite artist, animation filmmaker and theoretician, professor Fjodor Savelitsch Chitruk. I have studied the history and theory of film animation intensively with him for the past 20 years. This documentary film is the outcome of this professional discourse in which the theory and history, particularly of Russian animation filmmaking, is introduced, reflected upon and, for the first time, publicised in the West.