Der Garten des Daniel Spoerri
Some 10 years ago Swiss artist Daniel Spoerri decided to settle in Tuscany, under the 1700-metre high Monte Amiata. There he began to create a sculpture garden that does not have its like in the world – a maze filled with his own bronze sculptures as well as those of his closest artist friends including Jean Tinguely, Bernhard Luginbühl and Eva Aeppli. The film follows the creation of the garden over a two-year period. It is an invitation to a very special tour of Tuscany, in which we not only discover the works of Daniel Spoerri but the natural landscapes and the everyday world of this special part of Italy.