Deep Roots
Inside the cockfighting pits in Thailand, in Philippines and the ones in Guadeloupe, Aod, Edgar and Dolores are preparing their roosters for an upcoming fight in front of a public of bettors and aficionados. For the Thais, the Filipinos and the Guadeloupeans, this sport runs through their veins meanwhile it is a tradition that seems meant to disappear. Why are these men so passionate for those ritualized cockfights in Thailand, in Philippines and in Guadeloupe?